چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد
سرخط خبرها

رئیس جمهور به استانداران اختیار کرونایی «ویژه» بدهد

  • کد خبر: ۷۶۷۵۴
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
رئیس جمهور به استانداران اختیار کرونایی «ویژه» بدهد
سیدهادی فیاضی - مدیرمسئول
پس از تنفیذ حکم رئیس جمهور هشتم به دست رهبر معظم انقلاب، مراسم تحلیف نیز براساس قانون اساسی برگزار شد و دکتر سیدابراهیم رئیسی درپی سوگند رسمی، سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران را آغاز کرد؛ دولتی که با انبوهی از مشکلات روبه روست و منطق حکم می‌کند که همه وزارتخانه‌ها به اولویت بندی کار‌ها بپردازند.
 
مردم عادی و نخبگان، خواسته‌های برحق فراوان از دولت جدید دارند که باتوجه به محدودیت منابع و شرایط تحریم ظالمانه، طبیعی است که رسیدگی به همه آن‌ها باید با اولویت بندی انجام شود.
 
دراین میان، اگر درباره نخستین و مهم‌ترین اولویت دولت نظرخواهی انجام شود، بی تردید همگان به تلاش برای کم کردن شر ویروس کرونا از سر مردم و کاهش پیامد‌های مرگ بار آن اشاره می‌کنند. هرچند دولت آقای روحانی برای مقابله با کرونا تلاش‌هایی انجام داد که در زمینه‌هایی مؤثر و راهگشا بود، اما کارشناسان بهداشت و درمان، نقد‌های جدی به بخش‌هایی از آن دارند و معتقدند که در دوره جدید آن نقص‌ها و برنامه‌های کمترکارشناسی شده باید با راهکار‌های درست و کارشناسی برطرف و جبران شود.
 
دراین باره پیشنهاد می‌شود دولت جدید و وزیر بهداشت و درمان آن، بار دیگر نقشه راه کشور در مبارزه با کرونا را بازنگری کنند و هرجا به باور اهل فن نیاز است، تجدیدنظر کنند.

واقعیت این است که شرایط کرونایی کشور و استان‌هایی مانند سیستان‌وبلوچستان و خراسان رضوی به گونه‌ای مرگ بار شده است که ضرورت دارد دولت دست استانداران را در اجرای برنامه‌های ضدکرونایی باز بگذارد تا شاهد اتفاقی نباشیم که اکنون برخی استان‌ها با آن روبه رو هستند.

شاهد مثال در این بحث، استان خراسان رضوی است که وقتی کارشناسان دل سوز بومی درباره موج اخیر کشتار کرونا هشدار جدی دادند و در نامه‌ای رسمی خواستار تعطیلی ۱۰ روزه مشهد و خراسان رضوی شدند، استاندار محترم در پاسخ گفت که برای تعطیل کردن استان به مجوز تهران و ستاد ملی مقابله با کرونا نیاز دارد و نتیجه اش آن شد که شاهد بیمارستان‌های پر از بیمار کرونایی و روزانه اندوهگین و غصه‌دار ازدست رفتن تعداد زیادی از همشهریانمان هستیم.
 
سخن آخر اینکه شایسته است دولت تازه نفس برای برخورد با کرونا و سویه‌های جهش یافته آن که می‌تواند همچنان مرگ آفرین باشد، یک «راهبرد ضربتی ۶ ماهه» با مشارکت خبرگان پزشکی و بهداشتی همه استان‌ها ازجمله اختیاردادن برای اجرای محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها به استانداران، تهیه و تدوین کند و کاهش مرگ ومیر‌ها را با سرعت بخشیدن به واکسیناسیون و افزایش سریع‌تر مصونیت هم وطنان و اجرای گسترده‌تر شیوه نامه‌های بهداشتی، در صدر برنامه هایش قرار دهد و دراین راستا به استان‌ها «اختیار ویژه» تفویض کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->